.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

اهمیت انسان

تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان می تواند بر سلامت تنفسی ، از جمله آسم و آلرژی ، از طریق افزایش دما در گرده های هوا تأثیر بگذارد ، اما روند طولانی مدت گرده های قاره ای و نقش تغییرات آب و هوایی در الگوهای گرده به خوبی درک نشده است. ما روند گرده افشانی در سراسر آمریکای شمالی از سال 1990 تا 2018 را اندازه گیری می کنیم و افزایش غلظت گرده و طولانی تر شدن فصل گرده را پیدا می کنیم. ما برای آزمایش نقش تغییرات آب و هوایی از مجموعه ای از مدل های اقلیمی استفاده می کنیم و متوجه می شویم که عامل اصلی تغییر در طول فصل گرده و کمک قابل توجهی در افزایش غلظت گرده است. نتایج ما نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان در حال حاضر فصل گرده های آمریکای شمالی را بدتر کرده است ، و روند گرده های ناشی از آب و هوا به احتمال زیاد تأثیرات بهداشت تنفسی را در دهه های آینده بیشتر می کند.

چکیده مطلب

گرده های موجود در هوا دارای تأثیرات عمده ای بر سلامت تنفسی هستند و تغییرات آب و هوایی انسانی ممکن است غلظت گرده ها را افزایش داده و فصول گرده را گسترش دهد. در حالی که مطالعات گلخانه ای و میدانی نشان می دهد که غلظت گرده با دما ارتباط دارد ، تشخیص و انتساب رسمی نقش تغییرات آب و هوایی انسانی در فصول گرده قاره به شدت مورد نیاز است. در اینجا ، ما برای تعیین کمیت نقش تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان در الگوهای قاره در غلظت گرده ، از داده های بلند مدت گرده از 60 ایستگاه آمریکای شمالی از سال 1990 تا 2018 استفاده می کنیم که شامل 821 سال سایت داده و شبیه سازی مدل سیستم زمین است. ما پیشرفت گسترده و طولانی شدن فصل گرده (20+ روز) و افزایش غلظت گرده (+ 21٪) را در سراسر آمریکای شمالی مشاهده می کنیم ، که به شدت با گرم شدن مشاهده همراه هستند. اجبار انسانی سیستم آب و هوایی ∼50 uted (دامنه بین چهار رده ای: 19-84٪) از روند در فصل های گرده و ∼8 ((4-14)) از روند غلظت گرده کمک می کند. نتایج ما نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی انسانی قبلاً در سه دهه گذشته فصول گرده را با اثرات مخرب همراه بر سلامت تنفس تشدید کرده است.



:: برچسب‌ها: زمین , ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : مریم
ت : سه شنبه 31 فروردين 1400
.

تاریخچه دزدگیر gmk

دزدگیر اماکنGMK  در سـال 1385 به جهت تامین نیاز جامعه به سیـستم های حفاظتـی و حفــظ امـنـیـت و آرامـش تـاسـیــس گـردیـد. از ابـتـدا تولید محصولات با کیفیـت ، ایجاد اشتغـال گسترده و توسعه تولیدات و همچنین عدم وابستگی بـه کشورهای بیگانه و رضایت مشتری جزء اهداف مهم این مجموعه بوده است.طـرح توسـعه از سـال 1396در صنـایع GMK و دیجی ویرا پررنـگ تر شـد به طوری که در سـال 96 نخستین فاز کارخانه در شهرک صنعتی با حضور مسئولین استانی و کشوری به عنوان بزرگترین کارخانه سیستمهای حفاظتی کشور به بهره برداری رسید. ساخت فاز دوم الی پنجم این کارخانه در مرداد97 با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت در زمینی به مساحت 10000 متـر مربـع با اشتـغال زایی مستقیم و غیـر مستقیم بیش از 10000 نفـر کلیـد خورد و در سال 99 با بهره برداری از چندین فاز جدید از جمله رونمایی از بزرگترین خط تولید آیفون های تصویری در کشور ، تولید انواع دستگاه های اعلام حریق و تجهیزات جانبی ، لوازم برقی و الکترونیکی و همچنین تـاسیس مرکز آموزش ( کارآمـوزی ) با مجوز رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور آغاز شد. این مجموعه هم اکنون با بیش از 500 نمایندگی رسمی، 750 عاملیت فروش و 6000 همکار فعال در سراسر کشور دارای گستـرده تـرین شبکه فروش و خـدمات پس از فـروش در ایـران می باشد. هم اکنون و به همت متخصصین جوان GMK شاهد تولید بیش از 50 محصول الکترونیکی در این کارخانه می باشیم. امید است با تلاش بیشتر زمینه ساز گسترش بیش از پیش محصولات و خدمات این کارخانه باشیم و گامی بزرگ در راستای عدم وابستگی به کشور های بیگانه برداریم.

تدوین روش های مدیریت جی ام کا

توجه به منابع انسانی و کنترل کیفیت با رعایت بالاترین استانداردها از مهمترین نکات حائز اهمیت در انجام پروژه های متفاوت است. مدیریت به روز در کنار استفاده از ماشین آلات مدرن، GMK را تبـدیـل بـه توانمنـدتـریـن گـروه تولیـدی در صنـعـت تولیـد سیـستـم هـای حفـاظـتی کـرده است. برخورداری از پیشرفته ترین آزمایشگاه مرتبط با صنعت حفاظتی و ایمنی، این امکان را برای GMK فراهم کرده است تا با کیفیت ترین محصولات را روانه بازار کند. تضمین کیفیت محصول توسط بیمه ایران و بیمه نامه سرقت محصولات حفاظتی GMK و همچنین شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش در سراسر کشور باعث شده تا GMK سهم حداکثری فروش در بازار ایران را کسب نماید.

https://www.amazon.com/gp/site-directory?ref=nav_em_linktree_fail



:: برچسب‌ها: دزدگیر ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : مریم
ت : سه شنبه 31 فروردين 1400
.

دین چیست؟

اعتقاد وقتی روشی را در نظر بگیریم که حتی صد در صد مطمئن یا قادر به اثبات آن نیستیم ، حالتی ذهنی است. همه درباره زندگی و دنیایی که تجربه می کنند اعتقاداتی دارند. باورهای حمایتی متقابل ممکن است سیستم های اعتقادی را تشکیل دهند ، که ممکن است دینی ، فلسفی یا ایدئولوژیک باشد.

ادیان سیستم های اعتقادی هستند که بشریت را به معنویت پیوند می دهند. تعریف زیر از ویکی پدیا نمای خوبی از ابعاد مختلف دین را ارائه می دهد:

دین مجموعه ای از نظامهای فرهنگی ، نظامهای اعتقادی و جهان بینی است که بشریت را به معنویت و گاه به ارزشهای اخلاقی مرتبط می کند. بسیاری از ادیان روایات ، نمادها ، سنت ها و تاریخ های مقدس دارند که هدف آن معنا بخشیدن به زندگی یا تبیین منشأ زندگی یا جهان است. آنها تمایل دارند اخلاق ، اخلاق ، قوانین دینی یا سبک زندگی ترجیحی را از ایده های خود در مورد کیهان و سرشت انسان بگیرند. […] بسیاری از ادیان دارای رفتارهای سازمان یافته ، روحانیت ، تعریفی از آنچه که به معنای پیوستن یا عضویت ، جماعت غیر مذهبی ، جلسات منظم یا خدمات به منظور احترام به یک خدای یا برای نماز ، مکان های مقدس (اعم از طبیعی یا معماری) و / یا کتاب مقدس عمل به یک آیین همچنین می تواند شامل خطبه ها ، بزرگداشت فعالیت های یک خدا یا خدایان ، قربانی کردن ، اعیاد ، اعیاد ، خلسه ، ابتکارات ، مراسم تشییع جنازه ، خدمات زناشویی ، مراقبه ، موسیقی ، هنر ، رقص ، خدمات عمومی یا سایر جنبه ها باشد. فرهنگ بشری با این حال ، نمونه هایی از ادیان وجود دارد که برخی یا بسیاری از این جنبه های ساختار ، اعتقاد یا اعمال در آنها وجود ندارد

اعتقادات به بعد معنوی زندگی از قدیم الایام وجود داشته است. بسیاری از جوامع بشری شواهد تاریخی درباره نظام اعتقادی خود ، چه پرستش خورشید ، خدایان و الهه ها ، شناخت خوب و بد یا مقدسات ، برای ما به جا گذاشته اند. استون هنج ، بودای بامیان ، کلیسای جامع آلمودنا در مادرید ، اولورو در آلیس اسپرینگز ، باغ های بهائی حیفا ، فوجیاما ، کوه مقدس ژاپن ، کعبه در عربستان سعودی یا معبد طلایی در آمریتسار گواهی بر تجربه انسانی است از معنویت ، که ممکن است یک واقعیت عینی یا نتیجه اشتیاق انسان برای توضیح معنای زندگی و نقش ما در جهان باشد.

به ساده ترین مفهوم ، دین "رابطه انسانها با آنچه مقدس ، مقدس ، معنوی یا الهی می دانند" را توصیف می کند .2 معمولاً با مجموعه ای از اقدامات سازمان یافته همراه است که جامعه افرادی را که دارای این ایمان هستند پرورش می دهد. همانطور که در بالا بحث شد ، اعتقاد اصطلاح وسیع تری است و همچنین شامل "تعهداتی است که ابعادی از وجود را فراتر از این جهان انکار می کنند" .3



:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : مریم
ت : یک شنبه 29 فروردين 1400
.

تاریخ باستان و فرهنگ و هنر

تاریخ و فرهنگ هند پویا است و از ابتدای تمدن بشری باز می گردد. این کار با یک فرهنگ مرموز در امتداد رود سند و در جوامع کشاورزی در سرزمین های جنوبی هند آغاز می شود. تاریخ هند با ادغام مداوم مردم مهاجر با فرهنگ های متنوعی که هند را احاطه کرده اند ، نقطه گذاری می شود. شواهد موجود نشان می دهد که استفاده از آهن ، مس و سایر فلزات به طور گسترده ای در نیمه قاره هند در یک دوره نسبتاً زودرس شیوع داشته است ، که نشان دهنده پیشرفتی است که این قسمت از جهان داشته است. در پایان هزاره چهارم قبل از میلاد ، هند به عنوان منطقه ای از تمدن بسیار توسعه یافته ظهور کرد.

 تمدن دره سند

تاریخ هند با تولد تمدن دره سند ، دقیق تر به نام تمدن هاراپان آغاز می شود. در حدود 2500 سال قبل از میلاد ، در قسمت غربی آسیای جنوبی ، که امروزه پاکستان و هند غربی است ، شکوفا شد. دره سند بزرگترین تمدن از چهار تمدن شهری باستان مصر ، بین النهرین ، هند و چین بود. هیچ چیز در مورد این تمدن تا سال 1920 شناخته نشده بود ، زمانی که اداره باستان شناسی هند حفاری هایی را در دره سند انجام داد ، ویرانه های دو شهر قدیمی ، یعنی. موهنجودارو و هاراپا کشف نشده بودند. خرابه های ساختمان ها و سایر موارد مانند وسایل منزل ، سلاح های جنگی ، زیور آلات طلا و نقره ، مهر ، اسباب بازی ، ظروف سفالی و غیره نشان می دهد که حدود چهار تا پنج هزار سال پیش تمدن بسیار پیشرفته ای در این منطقه شکوفا شده است.

تمدن دره سند در اصل یک تمدن شهری بود و مردم در شهرهایی با برنامه ریزی و خوش ساخت زندگی می کردند که مراکز تجاری نیز بودند. ویرانه های موهنجودارو و هاراپا نشان می دهد که این شهرهای باشکوه تجاری بودند که از نظر علمی کاملاً برنامه ریزی شده و از نظر علمی مراقبت می شدند. آنها جاده های وسیع و سیستم زهکشی پیشرفته ای داشتند. خانه ها از آجرهای پخته شده ساخته شده بودند و دارای دو یا چند طبقه بودند.

هراپایی های بسیار متمدن از هنر پرورش غلات آگاهی داشتند و گندم و جو غذای اصلی آنها بود. آنها سبزیجات و میوه ها را مصرف کردند و گوشت گوسفند ، گوشت خوک و تخم مرغ نیز خوردند. شواهد همچنین نشان می دهد که آنها لباسهای نخی و همچنین پشمی می پوشیدند. در سال 1500 قبل از میلاد ، فرهنگ هاراپان به پایان رسید. از جمله دلایل مختلفی که به فروپاشی تمدن دره سند نسبت داده شده است می توان به سیلاب های مکرر و سایر دلایل طبیعی مانند زمین لرزه و غیره اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: تاریخ , ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : مریم
ت : یک شنبه 29 فروردين 1400
.

سفر به بوسنی

بوسنی شهرها و شهرهای تاریخی با هسته عثمانی همراه با معماری اتریش-مجارستان و معاصر را ارائه می دهد. پس از جنگ ، تفکیک طبق خطوط قومی در بسیاری از مناطق به واقعیتی غم انگیز تبدیل شد. این بستگی به اکثریت بوسنیکی ، صربستانی یا کرواتایی دارد ، به هر شهر و شهر جو متفاوتی می بخشد. در اینجا برخی از شهرها و شهرهای برتر برای بازدید در بوسنی وجود دارد.

توزلا

به نظر می رسد توزلا به دلیل موقعیت صنعتی و شکل ظاهری شوروی ، زیباترین مقصد بوسنی نباشد. اما ، بیشتر عمیق شوید ، زیبایی و یک شهر قدیمی و دوست داشتنی را خواهید دید. تولید نمک همیشه منبع اصلی اقتصادی بود و تحت سلطنت عثمانی ها باعث افزایش ثروت شهر شد. امروزه ساختمانهای به سبک عثمانی و مسجد Turalibeg’s قرن 16 در برابر نمای اتریش-مجارستان در امتداد میدان شهر Trg Slobode و همچنین میادین قرون وسطی کنار هم قرار می گیرند.

آدرس: توزلا ، بوسنی و هرزگوین.

سارایوو

سارایوو ، پایتخت بوسنی ، همه چیز دارد. تاریخ غنی و موزه های آن به آن لقب "اورشلیم اروپا" دادند. Bascarsija یا بازار قدیمی ، قطعه اصلی عثمانی سارایوو است. مساجد ، کلیساهای جامع ارتدکس و کاتولیک و کنیسه ها در کنار یکدیگر با مراکز خرید و آسمان خراش های مدرن نشسته اند. مناطق عابر پیاده و پارک ها پایتخت را به مکانی دلپذیر برای گذراندن چند روز تجربه بسیار متفاوت از خاطرات درگیری بیشتر مردم تبدیل کرده است.

آدرس: سارایوو ، بوسنی و هرزگوی

ویسوکو

تعداد کمی از مردم خارج از بوسنی از این شهر کوچک در شمال شرقی سارایوو اطلاع دارند. ادعای شهرت ویسوکو اهرام بوسنی است ، که ممکن است بلندترین و قدیمی ترین در جهان باشد - یا بسته به اینکه از چه کسی سال کنید ، یک حقه بیرحمانه است. گردشگران غالباً یک روز سفر می کنند ، اما از هر چیز دیگری در پایتخت سابق پادشاهی بوسنی غافل می شوند. یک مرکز عثمانی با مساجد و خیابان های باریک زیبایی این شهر را می دهد.

 

آدرس: ویسوکو ، بوسنی و هرزگوین.



:: برچسب‌ها: عمومی,بوسنی , گردشگر ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : مریم
ت : جمعه 27 فروردين 1400
.

گردشگری چیست؟

اگر می خواهیم بفهمیم جهانگردان چیست ، ابتدا باید مفهوم جهانگردی را کاملاً درک کنیم.

همانطور که در مقاله خود در مورد تعاریف گردشگری توضیح دادم ، گردشگری اصطلاحی است که تعریفی پذیرفته شده جهانی ندارد. جهانگردی اصطلاحی عمومی است که برای پوشش تقاضا و عرضه استفاده می شود و به اشکال مختلفی پذیرفته شده و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

گردشگری اساساً به فعالیتهای انجام شده توسط بازدید کنندگان اطلاق می شود که به آن اقتصاد بازدید کننده نیز گفته می شود. صنعت گردشگری شامل کلیه فعالیتهایی است که در اقتصاد بازدیدکنندگان انجام می شود.

این شامل فعالیت هایی است که ارتباط مستقیمی با گردشگر دارند مانند اقامت در هتل ، سفارش غذا یا بازدید از جاذبه های گردشگری. همچنین شامل فعالیت های غیرمستقیم مانند شرکت حمل و نقل است که غذا را به رستورانی که گردشگر در آن غذا می خورد تحویل می دهد یا شرکت لباسشویی که برای تمیز کردن ملحفه با هتل قرارداد دارد.

این عمدتا به دلیل کمک های غیرمستقیم به گردشگری است ، تعریف و اندازه گیری صنعت گردشگری بسیار دشوار است!

گردشگری دارای اشکال و اندازه های مختلف است و انواع مختلفی از گردشگری وجود دارد. گردشگری انبوه ، گردشگری ویژه و گردشگری با علاقه ویژه وجود دارد. گردشگری داخلی و جهانگردی بین المللی وجود دارد. گردشگری ورودی و گردشگری ورودی وجود دارد.

توریست چیست؟

گردشگر محصول گردشگری است. گردشگران افرادی هستند که در فعالیتهای گردشگری شرکت می کنند. گردشگران ذینفع مهم گردشگری هستند.
فاکتورهای زیادی وجود دارد که افراد متوسط ​​با یک جهانگردان ارتباط برقرار می کنند. من چند مورد از اینها را در زیر آورده ام:
 خوابیده در ساحل
نوشیدن کوکتل / آبجو / الکل
بازدید از جاذبه های مهم گردشگری
اقامت در هتل
بازدید از مکانی با آب و هوای متفاوت
چمدان بستن
پرواز با هواپیما
 آفتاب گرفتن


:: برچسب‌ها: عمومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : مریم
ت : جمعه 27 فروردين 1400
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی